English French German Italian Norwegian Polish

Wycieczka na trasie Szymbark - Wieżyca - ZOO Tuchlino

Maj 10, 2014 Hit: 2351
Wycieczka na trasie Szymbark - Wieżyca -  ZOO Tuchlino

Długo oczekiwany wyjazd okazał się wielkim sukcesem!!! 10 Maja 2014 r. członkowie Koła Gospodyń Barwy Rokit oraz osoby towarzyszące wybrały się na wycieczkę do Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku, na wieżę widokową w Wieżycy oraz do Egzotycznego ZOO w Tuchlinie.

Pierwszym punktem naszej wyprawy było zwiedzanie Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku. Zwiedzając Szymbark poznawaliśmy trudną historię Polski i Kaszub. Zobaczyliśmy również dwie najdłuższe na świecie deski, które zostały wpisane do Księgi Rekordów Guinessa. Pierwsza deska została wykonana w 2002 roku i mierzy 36,83 m , a waży 1060 kg. Druga natomiast została wpisana do Księgi Rekordów Guinessa w 2011r., mierzy 46,53 m i jest prawie o 1,5 m dłuższa od deski wykonanej przez Niemców. W najszerszym miejscu ma 87 cm szerokości, a grubość całej deski to 8 cm. Ostatnie metry docinane były przez prezydenta Lecha Wałęsę i jego żonę Danutę. Z tej deski wykonano najdłuższy stół, któremu nadano imię Lecha i Danuty Wałęsów.

Poznaliśmy również osiem skarbów Kaszub symbolizowanych przez barwy. Mają one następujące znaczenie: żółty-słońce, zboża, piasek;, niebieski w trzech odcieniach - niebo, jeziora i rzeki, morze; zielony - lasy i łąki; czarny - ziemia, czerwony - krew . Mogliśmy również przypomnieć sobie Kaszubskie Nuty.

Dowiedzieliśmy się także o pociągu syberyjskim, którym Polacy byli wywożeni na Syberię. Taka podróż trwała od jednego do trzech miesięcy! W jednym z wagonów było miejsce na piec i otwór w podłodze na załatwianie potrzeb fizjologicznych. W takich wagonach podróżowały również dzieci, które niejednokrotnie patrzyły jak umierają członkowie ich rodzin.

W Szymbarku zwiedzaliśmy też dom do góry nogami (pierwsi goście odwiedzili go w 2007 roku). Podczas krótkiego pobytu w tym domku odczuwaliśmy zaburzenia równowagi, a stawianie kolejnych kroków było bardzo trudne.

Następnym etapem naszej wycieczki była Kaszubska Wieża Widokowa w Wieżycy, której nadano im. Jana Pawła II -328,6 m n.p.m. Warto zapamiętać, iż dawniej Wieżyca była miejscem kultu starożytnych Słowian i bardzo często zwano ją "Kaszubskim Olimpem". Z samego szczytu Wieżyca można podziwiać piękny krajobraz oraz Jezioro Ostrzyckie.

Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Egzotycznym Zoo w Tuchlinie, jest to jedyna w okolicy wystawa egzotycznych zwierząt. Zobaczyliśmy tam rzadkie gatunki gadów, ptaków, ryb, ssaków i pająków z całego świata. Między innymi legwana, pająki, niesamowite ryby, wybitnie zdolne papugi, największe węże świata. Podczas zwiedzania oprowadzała nas przewodniczka, która opowiadała nam wielu ciekawostek na temat zwierzaków a nawet kładła je nam na ręce,

Wycieczka na trasie Szymbark - Wieżyca - Egzotyczne ZOO Tuchlino była bardzo atrakcyjna. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, był czas na zabawę, zwiedzanie oraz na wypoczynek.